SÄkumlapa

No ''Agra piezÄ«mju blociÅÅ¡''
Versija 2016. gada 22. februÄris, plkst. 21.55, kÄdu to atstÄja Agree (Diskusija | devums) (→‎AutomÄtu Teorija un FormÄlÄs Gramatikas)
PÄrlÄ“kt uz: navigÄcija, meklÄ“t

Å ajÄ vietnÄ“ Latvijas UniversitÄtes Datorikas fakultÄtes docents un MatemÄtikas un informÄtikas institÅ«ta vadoÅ¡ais pÄ“tnieks Agris Å ostaks apkopo dažÄdas interesantas ar datorzinÄtnÄ“m saistÄ«tas tÄ“mas, kas galvenokÄrt varÄ“tu tikt attÄ«stÄ«tas studiju darbu (kvalifikÄcijas, kursa, bakalaura, maÄ£istra) veidÄ.

TÄ“mas

Å eit ir vispÄrÄ«gs tÄ“mu uzskaitÄ«jums, kuru lÄ“nÄ garÄ taisos detalizÄ“t.

AutomÄtu Teorija un FormÄlÄs Gramatikas

  1. MagazÄ«nas automÄtu "normÄlformas"
  2. TÄ«mekļa rÄ«ks galÄ«gu automÄtu (determinÄ“tu, nedeterminÄ“tu, magazÄ«nas) bÅ«vei, darbinÄÅ¡anai un pÄrveidei. Kaut kas tÄds.
  3. AutomÄtiska risinÄjuma pÄrbaude un novÄ“rtÄ“Å¡ana
  4. Problēmu ģenerēšana

Å ahs

  1. Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
  2. Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
  3. Vai cilvÄ“ks + dators spÄ“lÄ“ labÄk nekÄ tikai dators?

Flexible Modeling

  1. Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
  2. Diagrammu zÄ«mÄ“Å¡anas rÄ«ks ar manuÄlu semantikas pievienoÅ¡anu
  3. Diagrammu zÄ«mÄ“Å¡anas rÄ«ks ar pusautomÄtisku semantikas pievienoÅ¡anu (semantikas inference)
  4. Ne-grafu diagrammu formalizÄcija

VaicÄjumu valodas

  1. Grafiskas vaicÄjumu valodas izstrÄde
  2. Grafiskas vaicÄjumu valodas rÄ«ka izstrÄde
  3. Uz dabÄ«go valodu balstÄ«tas vaicÄjumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītÄ«ba
  4. VaicÄjumu žurnÄla izmantoÅ¡ana datu shÄ“mas uzlaboÅ¡anai

Ģenerēšana

  1. RegulÄro izteiksmju Ä£enerÄ“Å¡ana no piemÄ“riem
  2. Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
  3. RegulÄro izteiksmju krustvÄrdu mÄ«klu automÄtiska Ä£enerÄ“Å¡ana
  4. Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
  5. Ainavu ģenerēšana
  6. InduktÄ«vÄ programmÄ“Å¡ana

Spēles

  1. Procedural Content Generation (PCG) in Games
  2. General Game Playing
  3. Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrÄdÄ“
  4. Galda spēļu botu izstrÄde ar maÅ¡Ä«nmÄcÄ«Å¡anÄs metodÄ“m
  5. Domeina specifisku valodu (DSL) izstrÄde spēļu aprakstÄ«Å¡anai
  6. GalÄ«gu automÄtu, regulÄru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrÄdÄ“