SÄkumlapa

No ''Agra piezÄ«mju blociÅÅ¡''
Versija 2020. gada 25. septembris, plkst. 14.35, kÄdu to atstÄja Agree (Diskusija | devums) (→‎Ģenerēšana)
PÄrlÄ“kt uz: navigÄcija, meklÄ“t

Å ajÄ vietnÄ“ Latvijas UniversitÄtes Datorikas fakultÄtes docents un MatemÄtikas un informÄtikas institÅ«ta vadoÅ¡ais pÄ“tnieks Agris Å ostaks apkopo dažÄdas interesantas ar datorzinÄtnÄ“m saistÄ«tas tÄ“mas, kas galvenokÄrt varÄ“tu tikt attÄ«stÄ«tas studiju darbu (kvalifikÄcijas, kursa, bakalaura, maÄ£istra) veidÄ.

2017. gada rudens semestrÄ« kopÄ ar docenti ElÄ«nu Kalniņu tika organizÄ“ts SpecseminÄrs par Grafisko DomÄ“na Specifisko Valodu atbalsta rÄ«ku bÅ«vi.

Tēmas

Å eit ir vispÄrÄ«gs tÄ“mu uzskaitÄ«jums, kuru lÄ“nÄ garÄ taisos detalizÄ“t.

Domēnspecifiskas valodas

  1. Valoda likumu (juridiskÄ nozÄ«mÄ“), kas ietver sevÄ« precÄ«zus aprēķinus, atkļūdoÅ¡anai.

AutomÄtu Teorija un FormÄlÄs Gramatikas

  1. MagazÄ«nas automÄtu "normÄlformas"
  2. TÄ«mekļa rÄ«ks galÄ«gu automÄtu (determinÄ“tu, nedeterminÄ“tu, magazÄ«nas) bÅ«vei, darbinÄÅ¡anai un pÄrveidei.
  3. AutomÄtiska risinÄjuma pÄrbaude un novÄ“rtēšana
  4. Problēmu ģenerēšana

Bakalaura darbs, ArtÅ«rs JÄnis PÄ“tersons, GalÄ«gu determinÄ“tu automÄtu bÅ«ves uzdevumu automÄtiska vÄ“rtēšana

Å ahs

  1. Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
  2. Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
  3. Vai cilvÄ“ks + dators spÄ“lÄ“ labÄk nekÄ tikai dators?
  4. AutomÄtiska pozÄ«cijas atpazīšana no foto

Bakalaura darbs, DÄvids MiezÄks, Å aha uzdevumu Ä£enerēšana

Flexible Modeling

  1. Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
  2. Diagrammu zÄ«mēšanas rÄ«ks ar manuÄlu semantikas pievienoÅ¡anu
  3. Diagrammu zÄ«mēšanas rÄ«ks ar pusautomÄtisku semantikas pievienoÅ¡anu (semantikas inference)
  4. Ne-grafu diagrammu formalizÄcija
  5. Diagrammas elementu formas vispÄrinÄÅ¡ana, izmantojot superformulu
  6. Diagrammatiskas valodas kognitÄ«vÄs efektivitÄtes novÄ“rtēšana

VaicÄjumu valodas

  1. Grafiskas vaicÄjumu valodas izstrÄde
  2. Grafiskas vaicÄjumu valodas rÄ«ka izstrÄde
  3. Uz dabÄ«go valodu balstÄ«tas vaicÄjumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītÄ«ba
  4. VaicÄjumu žurnÄla izmantoÅ¡ana datu shÄ“mas uzlaboÅ¡anai
  5. GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicÄjumu valodas priekÅ¡ tÄm.

Ģenerēšana

  1. RegulÄro izteiksmju Ä£enerēšana no piemÄ“riem
  2. Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
  3. RegulÄro izteiksmju krustvÄrdu mÄ«klu automÄtiska Ä£enerēšana
  4. Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
  5. Ainavu ģenerēšana
  6. InduktÄ«vÄ programmēšana

Bakalaura darbs, Agnese Rumkovska, Algoritmiski ģenerēta mūzika, 2020

Bakalaura darbs, Dmitrijs ArkaÅ¡arins, LietotÄja vadÄ«ts reljefa Ä£enerēšanas algoritms, 2020

Spēles

  1. Procedural Content Generation (PCG) in Games
  2. General Game Playing
  3. Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrÄdÄ“
  4. Galda spēļu botu izstrÄde ar mašīnmÄcīšanÄs metodÄ“m
  5. Domeina specifisku valodu (DSL) izstrÄde spēļu aprakstīšanai
  6. GalÄ«gu automÄtu, regulÄru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrÄdÄ“

KombinatoriskÄs OptimizÄcijas ProblÄ“mas

  1. KombinatoriskÄs optimizÄcija universÄlo risinÄtÄju (solveru) ietvari. PiemÄ“ram, Optaplanner, OR Tools.
  2. Vehicle Routing Problem With Time Windows - klasiskie risinÄjumi
  3. Vehicle Routing Problem With Time Windows - vai iespÄ“jams risinÄt ar mašīnmÄcīšanÄs metodÄ“m?
  4. Optaplanner rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
  5. Grafiska domēnspecifiska valoda Optaplanner solveru definēšanai.

Sporta analītika

  1. Sporta rezultÄtu prognozēšana