SÄkumlapa

No ''Agra piezÄ«mju blociÅÅ¡''
Versija 2020. gada 25. septembris, plkst. 14.36, kÄdu to atstÄja Agree (Diskusija | devums) (→‎SpÄ“les)
PÄrlÄ“kt uz: navigÄcija, meklÄ“t

Å ajÄ vietnÄ“ Latvijas UniversitÄtes Datorikas fakultÄtes docents un MatemÄtikas un informÄtikas institÅ«ta vadoÅ¡ais pÄ“tnieks Agris Å ostaks apkopo dažÄdas interesantas ar datorzinÄtnÄ“m saistÄ«tas tÄ“mas, kas galvenokÄrt varÄ“tu tikt attÄ«stÄ«tas studiju darbu (kvalifikÄcijas, kursa, bakalaura, maÄ£istra) veidÄ.

2017. gada rudens semestrÄ« kopÄ ar docenti ElÄ«nu Kalniņu tika organizÄ“ts SpecseminÄrs par Grafisko DomÄ“na Specifisko Valodu atbalsta rÄ«ku bÅ«vi.

TÄ“mas

Å eit ir vispÄrÄ«gs tÄ“mu uzskaitÄ«jums, kuru lÄ“nÄ garÄ taisos detalizÄ“t.

Domēnspecifiskas valodas

  1. Valoda likumu (juridiskÄ nozÄ«mÄ“), kas ietver sevÄ« precÄ«zus aprÄ“Ä·inus, atkļūdoÅ¡anai.

AutomÄtu Teorija un FormÄlÄs Gramatikas

  1. MagazÄ«nas automÄtu "normÄlformas"
  2. TÄ«mekļa rÄ«ks galÄ«gu automÄtu (determinÄ“tu, nedeterminÄ“tu, magazÄ«nas) bÅ«vei, darbinÄÅ¡anai un pÄrveidei.
  3. AutomÄtiska risinÄjuma pÄrbaude un novÄ“rtÄ“Å¡ana
  4. Problēmu ģenerēšana

Bakalaura darbs, ArtÅ«rs JÄnis PÄ“tersons, GalÄ«gu determinÄ“tu automÄtu bÅ«ves uzdevumu automÄtiska vÄ“rtÄ“Å¡ana

Å ahs

  1. Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
  2. Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
  3. Vai cilvÄ“ks + dators spÄ“lÄ“ labÄk nekÄ tikai dators?
  4. AutomÄtiska pozÄ«cijas atpazÄ«Å¡ana no foto

Bakalaura darbs, DÄvids MiezÄks, Å aha uzdevumu Ä£enerÄ“Å¡ana

Flexible Modeling

  1. Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
  2. Diagrammu zÄ«mÄ“Å¡anas rÄ«ks ar manuÄlu semantikas pievienoÅ¡anu
  3. Diagrammu zÄ«mÄ“Å¡anas rÄ«ks ar pusautomÄtisku semantikas pievienoÅ¡anu (semantikas inference)
  4. Ne-grafu diagrammu formalizÄcija
  5. Diagrammas elementu formas vispÄrinÄÅ¡ana, izmantojot superformulu
  6. Diagrammatiskas valodas kognitÄ«vÄs efektivitÄtes novÄ“rtÄ“Å¡ana

VaicÄjumu valodas

  1. Grafiskas vaicÄjumu valodas izstrÄde
  2. Grafiskas vaicÄjumu valodas rÄ«ka izstrÄde
  3. Uz dabÄ«go valodu balstÄ«tas vaicÄjumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītÄ«ba
  4. VaicÄjumu žurnÄla izmantoÅ¡ana datu shÄ“mas uzlaboÅ¡anai
  5. GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicÄjumu valodas priekÅ¡ tÄm.

Ģenerēšana

  1. RegulÄro izteiksmju Ä£enerÄ“Å¡ana no piemÄ“riem
  2. Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
  3. RegulÄro izteiksmju krustvÄrdu mÄ«klu automÄtiska Ä£enerÄ“Å¡ana
  4. Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
  5. Ainavu ģenerēšana
  6. InduktÄ«vÄ programmÄ“Å¡ana

Bakalaura darbs, Agnese Rumkovska, Algoritmiski ģenerēta mūzika, 2020

Bakalaura darbs, Dmitrijs ArkaÅ¡arins, LietotÄja vadÄ«ts reljefa Ä£enerÄ“Å¡anas algoritms, 2020

Spēles

  1. Procedural Content Generation (PCG) in Games
  2. General Game Playing
  3. Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrÄdÄ“
  4. Galda spēļu botu izstrÄde ar maÅ¡Ä«nmÄcÄ«Å¡anÄs metodÄ“m
  5. Domeina specifisku valodu (DSL) izstrÄde spēļu aprakstÄ«Å¡anai
  6. GalÄ«gu automÄtu, regulÄru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrÄdÄ“

Bakalaura darbs, MÄrtiņš Kurmis, ProcedurÄla trÄ«sdimensionÄla labirinta Ä£enerÄ“Å¡ana, 2019

KombinatoriskÄs OptimizÄcijas ProblÄ“mas

  1. KombinatoriskÄs optimizÄcija universÄlo risinÄtÄju (solveru) ietvari. PiemÄ“ram, Optaplanner, OR Tools.
  2. Vehicle Routing Problem With Time Windows - klasiskie risinÄjumi
  3. Vehicle Routing Problem With Time Windows - vai iespÄ“jams risinÄt ar maÅ¡Ä«nmÄcÄ«Å¡anÄs metodÄ“m?
  4. Optaplanner rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
  5. Grafiska domēnspecifiska valoda Optaplanner solveru definēšanai.

Sporta analītika

  1. Sporta rezultÄtu prognozÄ“Å¡ana