SÄkumlapa
Å ajÄ vietnÄ“ Latvijas UniversitÄtes Datorikas fakultÄtes docents un MatemÄtikas un informÄtikas institÅ«ta vadoÅ¡ais pÄ“tnieks Agris Å ostaks apkopo dažÄdas interesantas ar datorzinÄtnÄ“m saistÄ«tas tÄ“mas, kas galvenokÄrt varÄ“tu tikt attÄ«stÄ«tas studiju darbu (kvalifikÄcijas, kursa, bakalaura, maÄ£istra) veidÄ.
Å ajÄ (2017. gada rudens) semestrÄ« kopÄ ar docenti ElÄ«nu Kalniņu tiek organizÄ“ts SpecseminÄrs par Grafisko DomÄ“na Specifisko Valodu atbalsta rÄ«ku bÅ«vi.
Satura rÄdÄ«tÄjs
TÄ“mas
Å eit ir vispÄrÄ«gs tÄ“mu uzskaitÄ«jums, kuru lÄ“nÄ garÄ taisos detalizÄ“t.
AutomÄtu Teorija un FormÄlÄs Gramatikas
- MagazÄ«nas automÄtu "normÄlformas"
- TÄ«mekļa rÄ«ks galÄ«gu automÄtu (determinÄ“tu, nedeterminÄ“tu, magazÄ«nas) bÅ«vei, darbinÄÅ¡anai un pÄrveidei.
- AutomÄtiska risinÄjuma pÄrbaude un novÄ“rtÄ“Å¡ana
- Problēmu ģenerēšana
Å ahs
- Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
- Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
- Vai cilvÄ“ks + dators spÄ“lÄ“ labÄk nekÄ tikai dators?
- AutomÄtiska pozÄ«cijas atpazÄ«Å¡ana no foto
Flexible Modeling
- Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
- Diagrammu zÄ«mÄ“Å¡anas rÄ«ks ar manuÄlu semantikas pievienoÅ¡anu
- Diagrammu zÄ«mÄ“Å¡anas rÄ«ks ar pusautomÄtisku semantikas pievienoÅ¡anu (semantikas inference)
- Ne-grafu diagrammu formalizÄcija
- Diagrammas elementu formas vispÄrinÄÅ¡ana, izmantojot superformulu
- Diagrammatiskas valodas kognitÄ«vÄs efektivitÄtes novÄ“rtÄ“Å¡ana
VaicÄjumu valodas
- Grafiskas vaicÄjumu valodas izstrÄde
- Grafiskas vaicÄjumu valodas rÄ«ka izstrÄde
- Uz dabÄ«go valodu balstÄ«tas vaicÄjumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītÄ«ba
- VaicÄjumu žurnÄla izmantoÅ¡ana datu shÄ“mas uzlaboÅ¡anai
- GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicÄjumu valodas priekÅ¡ tÄm.
Ģenerēšana
- RegulÄro izteiksmju Ä£enerÄ“Å¡ana no piemÄ“riem
- Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
- RegulÄro izteiksmju krustvÄrdu mÄ«klu automÄtiska Ä£enerÄ“Å¡ana
- Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
- Ainavu ģenerēšana
- InduktÄ«vÄ programmÄ“Å¡ana
Spēles
- Procedural Content Generation (PCG) in Games
- General Game Playing
- Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrÄdÄ“
- Galda spēļu botu izstrÄde ar maÅ¡Ä«nmÄcÄ«Å¡anÄs metodÄ“m
- Domeina specifisku valodu (DSL) izstrÄde spēļu aprakstÄ«Å¡anai
- GalÄ«gu automÄtu, regulÄru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrÄdÄ“