Atšķirības starp "Sākumlapa" versijām

No ''Agra piezīmju blociš''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
(pievienota šaha tēma)
(Flexible Modeling: Kognitīvā efektivitāte)
21. rindiņa: 21. rindiņa:
 
# Diagrammu zīmēšanas rīks ar pusautomātisku semantikas pievienošanu (semantikas inference)
 
# Diagrammu zīmēšanas rīks ar pusautomātisku semantikas pievienošanu (semantikas inference)
 
# Ne-grafu diagrammu formalizācija
 
# Ne-grafu diagrammu formalizācija
# Diagrammas elementu formas vispārināšana, izmantojot [http://bl.ocks.org/mbostock/1021103 superformulu].
+
# Diagrammas elementu formas vispārināšana, izmantojot [http://bl.ocks.org/mbostock/1021103 superformulu]
 +
# [[Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana]]
  
 
=== [[Vaicājumu valodas]] ===
 
=== [[Vaicājumu valodas]] ===

Versija, kas saglabāta 2017. gada 14. jūlijs, plkst. 07.20

Šajā vietnē Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes docents un Matemātikas un informātikas institūta vadošais pētnieks Agris Šostaks apkopo dažādas interesantas ar datorzinātnēm saistītas tēmas, kas galvenokārt varētu tikt attīstītas studiju darbu (kvalifikācijas, kursa, bakalaura, maģistra) veidā.

Tēmas

Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt.

Automātu Teorija un Formālās Gramatikas

  1. Magazīnas automātu "normālformas"
  2. Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei.
  3. Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana
  4. Problēmu ģenerēšana

Šahs

  1. Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
  2. Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
  3. Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators?
  4. Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto

Flexible Modeling

  1. Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
  2. Diagrammu zīmēšanas rīks ar manuālu semantikas pievienošanu
  3. Diagrammu zīmēšanas rīks ar pusautomātisku semantikas pievienošanu (semantikas inference)
  4. Ne-grafu diagrammu formalizācija
  5. Diagrammas elementu formas vispārināšana, izmantojot superformulu
  6. Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana

Vaicājumu valodas

  1. Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde
  2. Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde
  3. Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība
  4. Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai
  5. GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām.

Ģenerēšana

  1. Regulāro izteiksmju ģenerēšana no piemēriem
  2. Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
  3. Regulāro izteiksmju krustvārdu mīklu automātiska ģenerēšana
  4. Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
  5. Ainavu ģenerēšana
  6. Induktīvā programmēšana

Spēles

  1. Procedural Content Generation (PCG) in Games
  2. General Game Playing
  3. Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrādē
  4. Galda spēļu botu izstrāde ar mašīnmācīšanās metodēm
  5. Domeina specifisku valodu (DSL) izstrāde spēļu aprakstīšanai
  6. Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē