Atšķirības starp "Sākumlapa" versijām

No ''Agra piezīmju blociš''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
(Spēles)
 
(21 starpversija, ko mainījis viens dalībnieks, nav parādīta)
4. rindiņa: 4. rindiņa:
  
 
== Tēmas ==
 
== Tēmas ==
Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt.
+
Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt. Augstāk ir aktuālākās tēmas. Ieskatam arī piedāvāju iepazīties ar darbiem, kas aizstāvēti manā vadībā par zemāk apskatāmajām tēmām.
 +
 
 +
=== [[Praktiskā Kombinatoriālā Optimizācija]] ===
 +
Maģistra studiju programmā ir [https://estudijas.lu.lv/course/view.php?id=10977 manis izstrādāts kurss] ar šādu nosaukumu!
 +
# Kombinatoriskās optimizācija universālo risinātāju (solveru) ietvari. Piemēram, Timefold, OR Tools.
 +
# Vai mašinmācīšanās var aizstāt klasiskos optimizatorus? (Šobrīd NĒ)
 +
#
 +
# Timefold rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
 +
# Grafiska domēnspecifiska valoda Timefold solveru definēšanai.
 +
# Neironu tīklu lietojumi Timefold ietvarā
 +
# Kāpēc neizdodas ieviest stundu saraksta optimizatoru skolās?
 +
# Cilvēka-optimizatora sadarbība risinājumu pēcapstrādē
 +
# Datu kvalitātes problēmas praktiskos optimizācijas lietojumos
 +
# Kā labāk izglābties no lokālajiem optimumiem Timefold ietvarā?
 +
 
 
=== [[Domēnspecifiskas valodas]] ===
 
=== [[Domēnspecifiskas valodas]] ===
 
# Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai.
 
# Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai.
 +
# Valoda kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai
  
=== [[Automātu Teorija un Formālās Gramatikas]] ===
+
Bakalaura darbs, Matīss Lulle, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21162 Domēnspecifiskas valodas izstrāde kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai], 2014
# Magazīnas automātu "normālformas"
 
# Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei.
 
# Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana
 
# Problēmu ģenerēšana
 
  
Bakalaura darbs, Artūrs Jānis Pētersons, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38664 Galīgu determinētu automātu būves uzdevumu automātiska vērtēšana]
+
Bakalaura darbs, Sandis Krutovs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23089, Domēnspecifiskā valoda tīmekļa programmēšanai], 2012
 
 
=== [[Šahs]] ===
 
# Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
 
# Šaha uzdevumu ''Skaistuma'' novērtēšana
 
# Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators?
 
# Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto
 
 
 
Bakalaura darbs, Dāvids Miezāks, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51697 Šaha uzdevumu ģenerēšana]
 
  
 
=== [[Flexible Modeling]] ===
 
=== [[Flexible Modeling]] ===
32. rindiņa: 35. rindiņa:
 
# [[Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana]]
 
# [[Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana]]
  
=== [[Vaicājumu valodas]] ===
+
Bakalaura darbs, Ralfs Sedlenieks, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47330 Ar superformulu ģenerētu objektu īpašības un pielietojumi], 2019
# Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde
+
 
# Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde
+
Bakalaura darbs, Zane Siliņa, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17043 Grafisko valodu kognitīvās efektivitātes novērtēšana], 2013
# Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība
+
 
# Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai
+
=== [[Šahs]] ===
# GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām.
+
# Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
 +
# Šaha uzdevumu ''Skaistuma'' novērtēšana
 +
# Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators?
 +
# Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto
 +
 
 +
Bakalaura darbs, Dāvids Miezāks, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51697 Šaha uzdevumu ģenerēšana], 2020
 +
 
 +
Bakalaura darbs, Olafs Eglājs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39670 Galda spēļu stāvokļu automātiska atpazīšana], 2018
  
 
=== [[Ģenerēšana]] ===
 
=== [[Ģenerēšana]] ===
50. rindiņa: 60. rindiņa:
  
 
Bakalaura darbs, Dmitrijs Arkašarins, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50767 Lietotāja vadīts reljefa ģenerēšanas algoritms], 2020
 
Bakalaura darbs, Dmitrijs Arkašarins, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50767 Lietotāja vadīts reljefa ģenerēšanas algoritms], 2020
 +
 +
Bakalaura darbs, Inta Kovaļenko, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35273 L-sistēmu pielietojums augu 3D modeļu ģenerēšanai], 2017
 +
 +
Bakalaura darbs, Māris Jankovskis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33241 Datu jaukšanas tehnikas datu anonimizācijai], 2016
  
 
=== [[Spēles]] ===
 
=== [[Spēles]] ===
58. rindiņa: 72. rindiņa:
 
# Domeina specifisku valodu (DSL) izstrāde spēļu aprakstīšanai
 
# Domeina specifisku valodu (DSL) izstrāde spēļu aprakstīšanai
 
# Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē
 
# Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē
 +
 +
Bakalaura darbs, Anitra Adriāna Beināre, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64302 Algoritmi Sudoku mīklu sarežģītības noteikšanai], 2023
 +
 +
Bakalaura darbs, Zane Norenberga, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57789 Procedurāla spēles tēlu (NPC) ģenerēšana], 2022
  
 
Bakalaura darbs, Mārtiņš Kurmis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48329 Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana], 2019
 
Bakalaura darbs, Mārtiņš Kurmis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48329 Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana], 2019
  
=== [[Kombinatoriskās Optimizācijas Problēmas]] ===
+
Bakalaura darbs, Emīls Kadiķis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39691 Dažādu galda spēļu spēlēšana ar vispārīgu mašīnmācīšanās algoritmu], 2018
# Kombinatoriskās optimizācija universālo risinātāju (solveru) ietvari. Piemēram, Optaplanner, OR Tools.
+
 
# Vehicle Routing Problem With Time Windows - klasiskie risinājumi
+
Bakalaura darbs, Uvis Zviedris, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33250 Datorspēļu līmeņu ar adaptīvu sarežģītības pakāpi procedurāla ģenerēšana], 2016
# Vehicle Routing Problem With Time Windows - vai iespējams risināt ar mašīnmācīšanās metodēm?
 
# Optaplanner rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
 
# Grafiska domēnspecifiska valoda Optaplanner solveru definēšanai.
 
  
 
=== [[Sporta analītika]] ===
 
=== [[Sporta analītika]] ===
 
# Sporta rezultātu prognozēšana
 
# Sporta rezultātu prognozēšana
 +
# Spelētāju individuālās statistikas prognozēšana (fantasy kontekstā)
 +
 +
Bakalaura darbs, Linards Solovjevs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63282, Mašīnmācīšanās metožu izmantošana hokeja spēlētāju individuālās statistikas prognozēšanā], 2023
 +
 +
Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36289, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā], 2017
 +
 +
=== [[Vaicājumu valodas]] ===
 +
# Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde
 +
# Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde
 +
# Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība
 +
# Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai
 +
# GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām.
 +
 +
=== [[Automātu Teorija un Formālās Gramatikas]] ===
 +
# Magazīnas automātu "normālformas"
 +
# Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei.
 +
# Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana
 +
# Problēmu ģenerēšana
 +
 +
Bakalaura darbs, Artūrs Jānis Pētersons, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38664 Galīgu determinētu automātu būves uzdevumu automātiska vērtēšana], 2018

Pašreizējā versija, 2024. gada 2. februāris, plkst. 09.31

Šajā vietnē Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes docents un Matemātikas un informātikas institūta vadošais pētnieks Agris Šostaks apkopo dažādas interesantas ar datorzinātnēm saistītas tēmas, kas galvenokārt varētu tikt attīstītas studiju darbu (kvalifikācijas, kursa, bakalaura, maģistra) veidā.

2017. gada rudens semestrī kopā ar docenti Elīnu Kalniņu tika organizēts Specseminārs par Grafisko Domēna Specifisko Valodu atbalsta rīku būvi.

Tēmas

Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt. Augstāk ir aktuālākās tēmas. Ieskatam arī piedāvāju iepazīties ar darbiem, kas aizstāvēti manā vadībā par zemāk apskatāmajām tēmām.

Praktiskā Kombinatoriālā Optimizācija

Maģistra studiju programmā ir manis izstrādāts kurss ar šādu nosaukumu!

  1. Kombinatoriskās optimizācija universālo risinātāju (solveru) ietvari. Piemēram, Timefold, OR Tools.
  2. Vai mašinmācīšanās var aizstāt klasiskos optimizatorus? (Šobrīd NĒ)
  3. Timefold rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
  4. Grafiska domēnspecifiska valoda Timefold solveru definēšanai.
  5. Neironu tīklu lietojumi Timefold ietvarā
  6. Kāpēc neizdodas ieviest stundu saraksta optimizatoru skolās?
  7. Cilvēka-optimizatora sadarbība risinājumu pēcapstrādē
  8. Datu kvalitātes problēmas praktiskos optimizācijas lietojumos
  9. Kā labāk izglābties no lokālajiem optimumiem Timefold ietvarā?

Domēnspecifiskas valodas

  1. Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai.
  2. Valoda kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai

Bakalaura darbs, Matīss Lulle, Domēnspecifiskas valodas izstrāde kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai, 2014

Bakalaura darbs, Sandis Krutovs, Domēnspecifiskā valoda tīmekļa programmēšanai, 2012

Flexible Modeling

  1. Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
  2. Diagrammu zīmēšanas rīks ar manuālu semantikas pievienošanu
  3. Diagrammu zīmēšanas rīks ar pusautomātisku semantikas pievienošanu (semantikas inference)
  4. Ne-grafu diagrammu formalizācija
  5. Diagrammas elementu formas vispārināšana, izmantojot superformulu
  6. Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana

Bakalaura darbs, Ralfs Sedlenieks, Ar superformulu ģenerētu objektu īpašības un pielietojumi, 2019

Bakalaura darbs, Zane Siliņa, Grafisko valodu kognitīvās efektivitātes novērtēšana, 2013

Šahs

  1. Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
  2. Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
  3. Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators?
  4. Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto

Bakalaura darbs, Dāvids Miezāks, Šaha uzdevumu ģenerēšana, 2020

Bakalaura darbs, Olafs Eglājs, Galda spēļu stāvokļu automātiska atpazīšana, 2018

Ģenerēšana

  1. Regulāro izteiksmju ģenerēšana no piemēriem
  2. Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
  3. Regulāro izteiksmju krustvārdu mīklu automātiska ģenerēšana
  4. Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
  5. Ainavu ģenerēšana
  6. Induktīvā programmēšana

Bakalaura darbs, Agnese Rumkovska, Algoritmiski ģenerēta mūzika, 2020

Bakalaura darbs, Dmitrijs Arkašarins, Lietotāja vadīts reljefa ģenerēšanas algoritms, 2020

Bakalaura darbs, Inta Kovaļenko, L-sistēmu pielietojums augu 3D modeļu ģenerēšanai, 2017

Bakalaura darbs, Māris Jankovskis, Datu jaukšanas tehnikas datu anonimizācijai, 2016

Spēles

  1. Procedural Content Generation (PCG) in Games
  2. General Game Playing
  3. Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrādē
  4. Galda spēļu botu izstrāde ar mašīnmācīšanās metodēm
  5. Domeina specifisku valodu (DSL) izstrāde spēļu aprakstīšanai
  6. Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē

Bakalaura darbs, Anitra Adriāna Beināre, Algoritmi Sudoku mīklu sarežģītības noteikšanai, 2023

Bakalaura darbs, Zane Norenberga, Procedurāla spēles tēlu (NPC) ģenerēšana, 2022

Bakalaura darbs, Mārtiņš Kurmis, Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana, 2019

Bakalaura darbs, Emīls Kadiķis, Dažādu galda spēļu spēlēšana ar vispārīgu mašīnmācīšanās algoritmu, 2018

Bakalaura darbs, Uvis Zviedris, Datorspēļu līmeņu ar adaptīvu sarežģītības pakāpi procedurāla ģenerēšana, 2016

Sporta analītika

  1. Sporta rezultātu prognozēšana
  2. Spelētāju individuālās statistikas prognozēšana (fantasy kontekstā)

Bakalaura darbs, Linards Solovjevs, Mašīnmācīšanās metožu izmantošana hokeja spēlētāju individuālās statistikas prognozēšanā, 2023

Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā, 2017

Vaicājumu valodas

  1. Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde
  2. Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde
  3. Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība
  4. Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai
  5. GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām.

Automātu Teorija un Formālās Gramatikas

  1. Magazīnas automātu "normālformas"
  2. Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei.
  3. Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana
  4. Problēmu ģenerēšana

Bakalaura darbs, Artūrs Jānis Pētersons, Galīgu determinētu automātu būves uzdevumu automātiska vērtēšana, 2018