Atšķirības starp "Sākumlapa" versijām
(Kombinatoriskā Optimizācija) |
|||
(26 starpversijas, ko mainījis viens dalībnieks, nav parādītas) | |||
4. rindiņa: | 4. rindiņa: | ||
== Tēmas == | == Tēmas == | ||
− | Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt. | + | Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt. Augstāk ir aktuālākās tēmas. Ieskatam arī piedāvāju iepazīties ar darbiem, kas aizstāvēti manā vadībā par zemāk apskatāmajām tēmām. |
+ | |||
+ | === [[Praktiskā Kombinatoriālā Optimizācija]] === | ||
+ | Maģistra studiju programmā ir [https://estudijas.lu.lv/course/view.php?id=10977 manis izstrādāts kurss] ar šādu nosaukumu! | ||
+ | # Kombinatoriskās optimizācija universālo risinātāju (solveru) ietvari. Piemēram, Timefold, OR Tools. | ||
+ | # Vai mašinmācīšanās var aizstāt klasiskos optimizatorus? (Šobrīd NĒ) | ||
+ | # | ||
+ | # Timefold rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai | ||
+ | # Grafiska domēnspecifiska valoda Timefold solveru definēšanai. | ||
+ | # Neironu tīklu lietojumi Timefold ietvarā | ||
+ | # Kāpēc neizdodas ieviest stundu saraksta optimizatoru skolās? | ||
+ | # Cilvēka-optimizatora sadarbība risinājumu pēcapstrādē | ||
+ | # Datu kvalitātes problēmas praktiskos optimizācijas lietojumos | ||
+ | # Kā labāk izglābties no lokālajiem optimumiem Timefold ietvarā? | ||
+ | |||
=== [[Domēnspecifiskas valodas]] === | === [[Domēnspecifiskas valodas]] === | ||
# Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai. | # Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai. | ||
+ | # Valoda kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai | ||
− | + | Bakalaura darbs, Matīss Lulle, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21162 Domēnspecifiskas valodas izstrāde kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai], 2014 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | Bakalaura darbs, Sandis Krutovs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23089, Domēnspecifiskā valoda tīmekļa programmēšanai], 2012 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== [[Flexible Modeling]] === | === [[Flexible Modeling]] === | ||
28. rindiņa: | 35. rindiņa: | ||
# [[Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana]] | # [[Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana]] | ||
− | === [[ | + | Bakalaura darbs, Ralfs Sedlenieks, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47330 Ar superformulu ģenerētu objektu īpašības un pielietojumi], 2019 |
− | # | + | |
− | # | + | Bakalaura darbs, Zane Siliņa, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17043 Grafisko valodu kognitīvās efektivitātes novērtēšana], 2013 |
− | # | + | |
− | # | + | === [[Šahs]] === |
− | + | # Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana | |
+ | # Šaha uzdevumu ''Skaistuma'' novērtēšana | ||
+ | # Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators? | ||
+ | # Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Dāvids Miezāks, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51697 Šaha uzdevumu ģenerēšana], 2020 | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Olafs Eglājs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39670 Galda spēļu stāvokļu automātiska atpazīšana], 2018 | ||
=== [[Ģenerēšana]] === | === [[Ģenerēšana]] === | ||
42. rindiņa: | 56. rindiņa: | ||
# Ainavu ģenerēšana | # Ainavu ģenerēšana | ||
# Induktīvā programmēšana | # Induktīvā programmēšana | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Agnese Rumkovska, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50783 Algoritmiski ģenerēta mūzika], 2020 | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Dmitrijs Arkašarins, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50767 Lietotāja vadīts reljefa ģenerēšanas algoritms], 2020 | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Inta Kovaļenko, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35273 L-sistēmu pielietojums augu 3D modeļu ģenerēšanai], 2017 | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Māris Jankovskis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33241 Datu jaukšanas tehnikas datu anonimizācijai], 2016 | ||
=== [[Spēles]] === | === [[Spēles]] === | ||
51. rindiņa: | 73. rindiņa: | ||
# Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē | # Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē | ||
− | + | Bakalaura darbs, Anitra Adriāna Beināre, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64302 Algoritmi Sudoku mīklu sarežģītības noteikšanai], 2023 | |
− | + | ||
− | + | Bakalaura darbs, Zane Norenberga, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57789 Procedurāla spēles tēlu (NPC) ģenerēšana], 2022 | |
− | + | ||
− | + | Bakalaura darbs, Mārtiņš Kurmis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48329 Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana], 2019 | |
− | + | ||
+ | Bakalaura darbs, Emīls Kadiķis, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39691 Dažādu galda spēļu spēlēšana ar vispārīgu mašīnmācīšanās algoritmu], 2018 | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Uvis Zviedris, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33250 Datorspēļu līmeņu ar adaptīvu sarežģītības pakāpi procedurāla ģenerēšana], 2016 | ||
=== [[Sporta analītika]] === | === [[Sporta analītika]] === | ||
# Sporta rezultātu prognozēšana | # Sporta rezultātu prognozēšana | ||
+ | # Spelētāju individuālās statistikas prognozēšana (fantasy kontekstā) | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Linards Solovjevs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63282, Mašīnmācīšanās metožu izmantošana hokeja spēlētāju individuālās statistikas prognozēšanā], 2023 | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36289, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā], 2017 | ||
+ | |||
+ | === [[Vaicājumu valodas]] === | ||
+ | # Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde | ||
+ | # Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde | ||
+ | # Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība | ||
+ | # Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai | ||
+ | # GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām. | ||
+ | |||
+ | === [[Automātu Teorija un Formālās Gramatikas]] === | ||
+ | # Magazīnas automātu "normālformas" | ||
+ | # Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei. | ||
+ | # Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana | ||
+ | # Problēmu ģenerēšana | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Artūrs Jānis Pētersons, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38664 Galīgu determinētu automātu būves uzdevumu automātiska vērtēšana], 2018 |
Pašreizējā versija, 2024. gada 2. februāris, plkst. 09.31
Šajā vietnē Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes docents un Matemātikas un informātikas institūta vadošais pētnieks Agris Šostaks apkopo dažādas interesantas ar datorzinātnēm saistītas tēmas, kas galvenokārt varētu tikt attīstītas studiju darbu (kvalifikācijas, kursa, bakalaura, maģistra) veidā.
2017. gada rudens semestrī kopā ar docenti Elīnu Kalniņu tika organizēts Specseminārs par Grafisko Domēna Specifisko Valodu atbalsta rīku būvi.
Satura rādītājs
Tēmas
Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt. Augstāk ir aktuālākās tēmas. Ieskatam arī piedāvāju iepazīties ar darbiem, kas aizstāvēti manā vadībā par zemāk apskatāmajām tēmām.
Praktiskā Kombinatoriālā Optimizācija
Maģistra studiju programmā ir manis izstrādāts kurss ar šādu nosaukumu!
- Kombinatoriskās optimizācija universālo risinātāju (solveru) ietvari. Piemēram, Timefold, OR Tools.
- Vai mašinmācīšanās var aizstāt klasiskos optimizatorus? (Šobrīd NĒ)
- Timefold rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
- Grafiska domēnspecifiska valoda Timefold solveru definēšanai.
- Neironu tīklu lietojumi Timefold ietvarā
- Kāpēc neizdodas ieviest stundu saraksta optimizatoru skolās?
- Cilvēka-optimizatora sadarbība risinājumu pēcapstrādē
- Datu kvalitātes problēmas praktiskos optimizācijas lietojumos
- Kā labāk izglābties no lokālajiem optimumiem Timefold ietvarā?
Domēnspecifiskas valodas
- Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai.
- Valoda kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai
Bakalaura darbs, Matīss Lulle, Domēnspecifiskas valodas izstrāde kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai, 2014
Bakalaura darbs, Sandis Krutovs, Domēnspecifiskā valoda tīmekļa programmēšanai, 2012
Flexible Modeling
- Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
- Diagrammu zīmēšanas rīks ar manuālu semantikas pievienošanu
- Diagrammu zīmēšanas rīks ar pusautomātisku semantikas pievienošanu (semantikas inference)
- Ne-grafu diagrammu formalizācija
- Diagrammas elementu formas vispārināšana, izmantojot superformulu
- Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana
Bakalaura darbs, Ralfs Sedlenieks, Ar superformulu ģenerētu objektu īpašības un pielietojumi, 2019
Bakalaura darbs, Zane Siliņa, Grafisko valodu kognitīvās efektivitātes novērtēšana, 2013
Šahs
- Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
- Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
- Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators?
- Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto
Bakalaura darbs, Dāvids Miezāks, Šaha uzdevumu ģenerēšana, 2020
Bakalaura darbs, Olafs Eglājs, Galda spēļu stāvokļu automātiska atpazīšana, 2018
Ģenerēšana
- Regulāro izteiksmju ģenerēšana no piemēriem
- Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
- Regulāro izteiksmju krustvārdu mīklu automātiska ģenerēšana
- Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
- Ainavu ģenerēšana
- Induktīvā programmēšana
Bakalaura darbs, Agnese Rumkovska, Algoritmiski ģenerēta mūzika, 2020
Bakalaura darbs, Dmitrijs Arkašarins, Lietotāja vadīts reljefa ģenerēšanas algoritms, 2020
Bakalaura darbs, Inta Kovaļenko, L-sistēmu pielietojums augu 3D modeļu ģenerēšanai, 2017
Bakalaura darbs, Māris Jankovskis, Datu jaukšanas tehnikas datu anonimizācijai, 2016
Spēles
- Procedural Content Generation (PCG) in Games
- General Game Playing
- Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrādē
- Galda spēļu botu izstrāde ar mašīnmācīšanās metodēm
- Domeina specifisku valodu (DSL) izstrāde spēļu aprakstīšanai
- Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē
Bakalaura darbs, Anitra Adriāna Beināre, Algoritmi Sudoku mīklu sarežģītības noteikšanai, 2023
Bakalaura darbs, Zane Norenberga, Procedurāla spēles tēlu (NPC) ģenerēšana, 2022
Bakalaura darbs, Mārtiņš Kurmis, Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana, 2019
Bakalaura darbs, Emīls Kadiķis, Dažādu galda spēļu spēlēšana ar vispārīgu mašīnmācīšanās algoritmu, 2018
Bakalaura darbs, Uvis Zviedris, Datorspēļu līmeņu ar adaptīvu sarežģītības pakāpi procedurāla ģenerēšana, 2016
Sporta analītika
- Sporta rezultātu prognozēšana
- Spelētāju individuālās statistikas prognozēšana (fantasy kontekstā)
Bakalaura darbs, Linards Solovjevs, Mašīnmācīšanās metožu izmantošana hokeja spēlētāju individuālās statistikas prognozēšanā, 2023
Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā, 2017
Vaicājumu valodas
- Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde
- Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde
- Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība
- Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai
- GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām.
Automātu Teorija un Formālās Gramatikas
- Magazīnas automātu "normālformas"
- Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei.
- Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana
- Problēmu ģenerēšana
Bakalaura darbs, Artūrs Jānis Pētersons, Galīgu determinētu automātu būves uzdevumu automātiska vērtēšana, 2018