Atšķirības starp "Sākumlapa" versijām
(→Tēmas) |
(→Sporta analītika) |
||
85. rindiņa: | 85. rindiņa: | ||
Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36289, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā] | Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36289, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā] | ||
+ | |||
+ | Bakalaura darbs, Linards Solovjevs, [https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63282, Mašīnmācīšanās metožu izmantošana hokeja spēlētāju individuālās statistikas prognozēšanā] | ||
=== [[Vaicājumu valodas]] === | === [[Vaicājumu valodas]] === |
Versija, kas saglabāta 2024. gada 2. februāris, plkst. 09.07
Šajā vietnē Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes docents un Matemātikas un informātikas institūta vadošais pētnieks Agris Šostaks apkopo dažādas interesantas ar datorzinātnēm saistītas tēmas, kas galvenokārt varētu tikt attīstītas studiju darbu (kvalifikācijas, kursa, bakalaura, maģistra) veidā.
2017. gada rudens semestrī kopā ar docenti Elīnu Kalniņu tika organizēts Specseminārs par Grafisko Domēna Specifisko Valodu atbalsta rīku būvi.
Satura rādītājs
Tēmas
Šeit ir vispārīgs tēmu uzskaitījums, kuru lēnā garā taisos detalizēt. Augstāk ir aktuālākās tēmas. Ieskatam arī piedāvāju iepazīties ar darbiem, kas aizstāvēti manā vadībā par zemāk apskatāmajām tēmām.
Kombinatoriskās Optimizācijas Problēmas
- Kombinatoriskās optimizācija universālo risinātāju (solveru) ietvari. Piemēram, Optaplanner, OR Tools.
- Vehicle Routing Problem With Time Windows - klasiskie risinājumi
- Vehicle Routing Problem With Time Windows - vai iespējams risināt ar mašīnmācīšanās metodēm?
- Optaplanner rīka lietošana stundu saraksta izveidošanai un optimizēšanai
- Grafiska domēnspecifiska valoda Optaplanner solveru definēšanai.
Domēnspecifiskas valodas
- Valoda likumu (juridiskā nozīmē), kas ietver sevī precīzus aprēķinus, atkļūdošanai.
- Valoda kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai
Bakalaura darbs, Matīss Lulle, Domēnspecifiskas valodas izstrāde kāršu spēļu noteikumu aprakstīšanai, 2014
Bakalaura darbs, Sandis Krutovs, Domēnspecifiskā valoda tīmekļa programmēšanai, 2012
Flexible Modeling
- Diagrammu zīmēšanas rīks (~ Powerpoint vai Visio)
- Diagrammu zīmēšanas rīks ar manuālu semantikas pievienošanu
- Diagrammu zīmēšanas rīks ar pusautomātisku semantikas pievienošanu (semantikas inference)
- Ne-grafu diagrammu formalizācija
- Diagrammas elementu formas vispārināšana, izmantojot superformulu
- Diagrammatiskas valodas kognitīvās efektivitātes novērtēšana
Bakalaura darbs, Ralfs Sedlenieks, Ar superformulu ģenerētu objektu īpašības un pielietojumi, 2019
Bakalaura darbs, Zane Siliņa, Grafisko valodu kognitīvās efektivitātes novērtēšana, 2013
Automātu Teorija un Formālās Gramatikas
- Magazīnas automātu "normālformas"
- Tīmekļa rīks galīgu automātu (determinētu, nedeterminētu, magazīnas) būvei, darbināšanai un pārveidei.
- Automātiska risinājuma pārbaude un novērtēšana
- Problēmu ģenerēšana
Bakalaura darbs, Artūrs Jānis Pētersons, Galīgu determinētu automātu būves uzdevumu automātiska vērtēšana, 2018
Šahs
- Šaha uzdevumu MATS X GĀJIENOS ģenerēšana
- Šaha uzdevumu Skaistuma novērtēšana
- Vai cilvēks + dators spēlē labāk nekā tikai dators?
- Automātiska pozīcijas atpazīšana no foto
Bakalaura darbs, Dāvids Miezāks, Šaha uzdevumu ģenerēšana, 2020
Bakalaura darbs, Olafs Eglājs, Galda spēļu stāvokļu automātiska atpazīšana, 2018
Ģenerēšana
- Regulāro izteiksmju ģenerēšana no piemēriem
- Bezkonteksta gramatiku ģenerēšana no piemēriem
- Regulāro izteiksmju krustvārdu mīklu automātiska ģenerēšana
- Dotajiem datiem līdzīgu datu ģenerēšana
- Ainavu ģenerēšana
- Induktīvā programmēšana
Bakalaura darbs, Agnese Rumkovska, Algoritmiski ģenerēta mūzika, 2020
Bakalaura darbs, Dmitrijs Arkašarins, Lietotāja vadīts reljefa ģenerēšanas algoritms, 2020
Bakalaura darbs, Inta Kovaļenko, L-sistēmu pielietojums augu 3D modeļu ģenerēšanai, 2017
Bakalaura darbs, Māris Jankovskis, Datu jaukšanas tehnikas datu anonimizācijai, 2016
Spēles
- Procedural Content Generation (PCG) in Games
- General Game Playing
- Model Driven Engineering (MDE) spēļu izstrādē
- Galda spēļu botu izstrāde ar mašīnmācīšanās metodēm
- Domeina specifisku valodu (DSL) izstrāde spēļu aprakstīšanai
- Galīgu automātu, regulāru izteiksmju, gramatiku pielietojums spēļu izstrādē
Bakalaura darbs, Mārtiņš Kurmis, Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana, 2019
Bakalaura darbs, Emīls Kadiķis, Dažādu galda spēļu spēlēšana ar vispārīgu mašīnmācīšanās algoritmu, 2018
Bakalaura darbs, Uvis Zviedris, Datorspēļu līmeņu ar adaptīvu sarežģītības pakāpi procedurāla ģenerēšana, 2016
Sporta analītika
- Sporta rezultātu prognozēšana
Bakalaura darbs, Madars Zvaigzne, Mašīnmācīšanās pielietojums sporta notikumu prognozēšanā
Bakalaura darbs, Linards Solovjevs, Mašīnmācīšanās metožu izmantošana hokeja spēlētāju individuālās statistikas prognozēšanā
Vaicājumu valodas
- Grafiskas vaicājumu valodas izstrāde
- Grafiskas vaicājumu valodas rīka izstrāde
- Uz dabīgo valodu balstītas vaicājumu valodas izmantojamo konstrukciju sarežģītība
- Vaicājumu žurnāla izmantošana datu shēmas uzlabošanai
- GADBMS (GPU-accelerated Database Management Systems) un vaicājumu valodas priekš tām.