PKO Piemēri

No ''Agra piezīmju blociš''
Versija 2024. gada 9. februāris, plkst. 14.48, kādu to atstāja Agree (Diskusija | devums)
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
  1. Klātienes darbu organizācija ierobežotu resursu gadījumā
  2. (C)VRP(PD)(TW) ... u.c. ... (Miskastes mašīnas, kurjeri, būvgružu konteineri, elektoauto ar uzlādi, utt. ...)
  3. Studenti gatavojas eksāmenam - kurus uzdevumus risināt?
Students vakarā atceras, ka viņam rīt ir kontroldarbs, bet viņš neko nav mācījies. Priekš gatavošanās viņam ir atlikušas x minūtes. Viņš zina, ka kontroldarbā būs n uzdevumi katrs par savu tēmu. Tāpat viņš zina katra uzdevuma vērtību v[i] un viņš zina arī laiku t[i], kas nepieciešams, lai sagatavotos katram uzdevumam. Kuriem uzdevumiem viņam ir jāgatavojas, lai iegūtu pēc iespējas labāku vērtējumu? 
  1. Šahs - figūru izvietošana, lai neapdraud viena otru (N_Queens)
  2. Sanāksmju plānošana
Dots - m telpas offisā, katrā ir ietilpības lielums[i], cilvēku skaits, ko tas var izmitināt; tehniskais aprīkojums - projektora pieejamība p[i] (Jā/Nē), videokonferenču aprīkojuma pieejamība v[i] (Jā/Nē). n darbinieki ar noteiktu darba laiku un iespējamām sanāksmju laika vēlmēm. k projekti, katrs ar sanāksmēm, kurām nepieciešami: obligāto dalībnieku saraksts, neobligāto dalībnieku saraksts, noteikts tehniskais aprīkojums (projektors, videokonference), fiksēts plānotais ilgums sanāksmei. Hard prasības: telpu piešķiršana sapulcēm - telpas sanāksmēm tiek piešķirtas tā, lai telpas ietilpības lielums[i] ir atbilstošs dalībnieku skaitam un nepieciešamais aprīkojums (projektors p[i], videokonference v[i]) ir pieejams. Obligāto dalībnieku grafiki, kas nepārklājas: jāsaplāno sanāksmes, nodrošinot, ka obligātajiem dalībniekiem nav konfliktu un tie noteikti spēs apmeklēt sanāksmi. Sanāksmes ilguma ievērošana: jāievēro fiksēto plānoto sanāksmju ilgumu darba laikā. Unikālo telpu rezervēšana: nodrošiniet, lai katra telpa vienlaikus būtu rezervēta tikai vienai sapulcei. Soft prasības: izvēlēto dalībnieku uzņemšana - plānojiet sanāksmes, ņemot vērā neobligāto dalībnieku pieejamību; sapulces laika vēlmes - pēc iespējas ņemiet vērā darbinieku un projekta sanāksmes laika vēlmes (no rīta, pēcpusdienā). Vienmērīga telpas izmantošana - vienmērīgi sadaliet sapulces visās pieejamajās telpās. Bufera laiks starp sanāksmēm - ideālā gadījumā jāieplāno bufera periodu (piemēram, 15 minūtes) starp secīgām sanāksmēm tajā pašā telpā, lai varētu tās izvēdināt.
  1. Dinamiskās darba telpas aizpildīšana
Pamata problēma: ir darba vieta ar dinamisko darba telpu, kur nāk tie darbinieki, kas nevēlas/nevar pilno laiku strādāt klātienē. 80 darbiniekus nepieciešams izvietot 30 vietās tā, lai vismaz trešo daļu no ceturkšņa katrs no trim biznesa centriem (struktūrvienība darbiniekiem) pavadītu klātienē. Jāņem vērā iepriekš saskaņots regulāro sapulču grafiks, kur ir piezīme - klātiene vai online, kur klātienes sapulču laikā darbiniekiem jābūt klātienē, online - attālināti. Ja vienam darbiniekam ir vienāds skaits gan klātienes, gan attālināto sapulču vienā dienas pusē, tad vēlams nodrošināt attālinātu. Vērā jāņem arī darbinieku grafiks - kuros laikos noteikti darbinieki nevarēs būt klātienē. (Iespējams! pievienot arī darbinieku vēlmes - vairāk/mazāk klātieni, labāk rītus/pēcpusdienas, u.tml.) Lai atvieglotu darbinieku transporta grafiku, laiks šeit nozīmē vienu no divām vērtībām - rīts un pēcpusdiena, tā kā cilvēki nevēlēsies braukt uz/no darba vairākkārt vienā dienā vai, piemēram, pastrādāt stundu mājās un tad braukt uz darbu 4 stundas un tad atkal mājās. Sastādītajam grafikam vajadzētu būt pēc iespējas regulāram, ieturot vienu grafiku vai nu katrai nedēļai, vai katrām divām. Sēdvietu iedalījums neeksistē.
  1. Produktu sapakošana
  2. Chineese Postman Problem (sniega tīrīšana)
Dots orientēts grafs Map=(Intersectrions,Steets), kas reprezentē Latvijas valsts karti kā ceļa tīklu. Intersectrions ir virsotņu kopa (krustojumi) un Streets ir svarotu šķautņu kopa (ielas), kur svari apzīmē ielas garumu. Automašīnai ir dots uzdevums apbraukt kādu Latvijas pilsētu (vai pilsētas daļu) areaToTraverse, kas ir sakarīgs Map apakšgrafs, ievērojot sekojošus nosacījumus: 1. Automašīnai sāk savu ceļu no autoparka, kas var nepiederēt areaToTraverse grafam. Tāpēc automašīnai ir jānonāk līdz kādam areaToTraverse grafam piederošam krustojumam. 2. Ceļš sākas un beidzas autoparkā3. Braukšanas ceļš ir cikls ar vismazāko šķautņu svaru summu, kur ceļš sākas un beidzas autoparkā. 4. Automašīnai jāapmeklē visas ielas no grafa Town tā, ka katra iela tika apmeklēta visos atļautos braukšanas virzienos vismaz vienu reizi, t.i., vienvirziena ielas apmeklētas vismaz vienu reizi atļautā virzienā, savukārt divvirziena ielas ir apmeklēta vismaz vienu reizi abos virzienos. 5. Dažas ielas vai ielas virzieni var būt slēgti dēļ remontdarbiem vai kādiem citiem ierobežojumiem.
  1. Vakcinācijas plānošana
  2. Skolēnu piekārtošana skolām
  3. Paciņu izvietošana pa mašīnām
  4. Blēžu bildēšana
  5. Japāņu krustvārdu mīklas
  6. Sudoku visvisādi varianti
  7. Sociālā dienesta,ārstu apmeklējumu plānošana
  8. Detaļu sagriešana minimizējot atlikumus
  9. Grāmatu draugi
  10. Darba grafika plānošana
  11. Darbu un resursu plānošana
  12. Šņūksti (@ Dāvis Valts Briedis)
SIA Šņūkstings Bruņuvardes ir bruņuvaržu ražošanas uzņēmums. Uzņēmumā strādā tikai šņūksti. Katru dienu tajā strādājošie šņūksti pabaro bruņuvardes, bet viņiem nav skaidrs kāds ir vislabākais grafiks bruņuvaržu barošanai, tāpēc viņiem ir nepieciešama IT sistēma, kas spēs optimizēt barošanas grafikus. Papildus šņūkstiem jāpaspēj pusdienās iesņūkstēties. Uzņēmuma teritorijā ir iespējams nokļūt tikai caur administrācijas ēku. Tajā arī atrodas ēdnīca. Tālāk ir iespējams no administrācijas ēkas nokļūt uz korpusu 1. No korpusa 1 ir iespējams nokļūt uz korpusu 2 un korpusu 2a. Ir iespējams arī nokļūt no korpusa 2 uz korpusu 2a, bet ceļš starp tiem ir mīnēts. Bruņuvardes tiek uzglabātas bruņuvaržu krātiņos. Katram krātiņam ir numurs. Krātiņi ar secīgiem numuriem arī fiziski atradīsies blakus. Vienā krātiņā ir viena bruņuvarde. Katrā korpusā ir zināms daudzums krātiņu. Administrācijas ēkā nav krātiņu. Ir jāatrod grafiks, kas būs bruņuvaržu barošanas secība. Tas sastāvēs no ierakstiem, katrā ierakstā būs norādīts kāda darbība šņūkstam ir jāveic, kurā korpusā tā ir jāveic un kurā krātiņā tā ir jāveic. Grafikam jābūt saliktam tādam, ka ja šņūksts seko šim grafikam, viņš būs paveicis savu darbu iespējami īsākā laikā.
  1. Lidmašinu apkalpju darba plānošana
Kaut kāda diena ir X lidojumi, katram lidojumam ir nepieciešams atrast ekipāžu kurš sastav no A pirmā līmeņa pilotiem, B otrā līmeņa pilotiem un C stjuartiem (katram lidojuma A,B un C var būt dažādi). Katram lidojumam ir zinamas izlidošanas un ielidošanas lidosta, ka arī plānotais izlidošanas un ielidošanas laiks. Kompānija strāda Y darbinieki, par katru darbinieku ir zinama viņa profesija, mājas lidosta (t.i. kur strādnieks atrodas tagad) un viņa pieejamība stradāta šaja dienā (piejams, nav pieejams, nevēlams). U-zdevums ir katram lidojumam atrast ekipāžu tā lai: Hard ierobežojumi: - Strādnieks ekipažā aizņem savu profesiju - Stradnieks nevar atrasties 2 dažas lidojumos vienlaikus - Strādnieks startē savā mājas lidostā - Strādnieks atlidojot kaut kāda lidosta, nākamu lidojumu var veikt tikai no šis lidostas - Stradnieks nevar strādat ja vina pieejamība “nav pieejams”. Soft ierobežojumi: - Strādniekam ir nepieciešama vismaz 2 stundu atpūta starp lidojumiem - Strādnieks dienas beigās atgriežas savas mājas lidostā - Stradnieks nevar strādat, ja vina pieejamība “nevēlams”
  1. F1 grafika plānošana
  2. Skolas autobusu maršrutu plānošana
  3. Aktieru nolīgšana
  4. Rogainings, utml.
  5. Izvietot k punktus nxn režģī - no-3-in-a-row
  6. Pentamino
  7. Kameru izvietošana telpās
  8. Testēšanas darbu plānošana
  9. Towers mīklas
  10. Noliktavu izvietošanas plānošana, lai nodrošinātu pieprasījumu
  11. Sporta spēļu (turnīra) kalendāra plānošana
  12. Aktivitāšu plānošana personām
  13. Lidostu skrejceļu izmantošanas plānošana