Šahs

No ''Agra piezīmju blociš''
Versija 2018. gada 6. februāris, plkst. 13.30, kādu to atstāja Agree (Diskusija | devums) (Alpha Zero)
(izmaiņas) ← Senāka versija | skatīt pašreizējo versiju (izmaiņas) | Jaunāka versija → (izmaiņas)
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt

Šahs ir determinēta (nejaušība nespēlē nekādu lomu), divu spēlētāju pilnas informācijas spēle, par kuru vēl joprojām nav izdevies noskaidrot, kas tad īsti uzvar - baltie vai melnie. Iemesls, kāpēc tas tā ir, meklējams lielajā iespējamo pozīciju skaitā - šobrīd labākais novērtējums no augšas ir ~7,7*10^45 (pareiz tas nav publicets recenzējamos izdevumos)

Ar šaha noteikumiem var iepazīties šeit.

Labākās datorprogrammas spēlē labāk par jebkuru cilvēku.

Interesanta pieeja ir apmācīt datoru spēlēt šahu, liekot datoram spēlēt pašam ar sevi, t.i., ieliekot programmā pēc iespējas vienkāršākas heiristikas. Izrādās rezultāti tādai pieejai ir lieliski - AlphaZero.

Šahā gadās redzēt skaistas partijas. Vai var noformalizēt šo skaistumu, tādejādi ļaujot datoram spēlēt skaisti?

Daudz par ar šahu saistītām datorzinātnes problēmām var atrast GÖDEL’S LOST LETTER blogā. Galvenokārt gan tur tiek risināta krāpšanās atklāšanas uzdevums, kad spēlētājs lieto datoru.