Atšķirības starp "Šahs" versijām

No ''Agra piezīmju blociš''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
(pozīciju skaita novērtējums no augšas)
m
1. rindiņa: 1. rindiņa:
Šahs ir determinēta (nejaušība nespēlē nekādu lomu), divu spēlētāju pilnas informācijas spēle, par kuru vēl joprojām nav izdevies noskaidrot, kas tad īsti uzvar - baltie vai melnie. Iemesls, kāpēc tas tā ir, meklējams lielajā iespējamo pozīciju skaitā - šobrīd [https://tromp.github.io/chess/chess.html labākais novērtējums no augšas] ir ~7,7*10^45 (pareiz tas nav publicets recenzejamos izdevumos)  
+
Šahs ir determinēta (nejaušība nespēlē nekādu lomu), divu spēlētāju pilnas informācijas spēle, par kuru vēl joprojām nav izdevies noskaidrot, kas tad īsti uzvar - baltie vai melnie. Iemesls, kāpēc tas tā ir, meklējams lielajā iespējamo pozīciju skaitā - šobrīd [https://tromp.github.io/chess/chess.html labākais novērtējums no augšas] ir ~7,7*10^45 (pareiz tas nav publicets recenzējamos izdevumos)  
  
 
Ar šaha noteikumiem var iepazīties [https://www.fide.com/component/handbook/?id=171&view=article šeit].
 
Ar šaha noteikumiem var iepazīties [https://www.fide.com/component/handbook/?id=171&view=article šeit].
7. rindiņa: 7. rindiņa:
 
Interesanta pieeja ir apmācīt datoru spēlēt šahu, [http://arxiv.org/abs/1509.01549 liekot datoram spēlēt pašam ar sevi], t.i., ieliekot programmā pēc iespējas vienkāršākas heiristikas.
 
Interesanta pieeja ir apmācīt datoru spēlēt šahu, [http://arxiv.org/abs/1509.01549 liekot datoram spēlēt pašam ar sevi], t.i., ieliekot programmā pēc iespējas vienkāršākas heiristikas.
  
Šaha gadās redzēt ''skaistas'' partijas. Vai var [http://en.chessbase.com/post/a-computer-program-to-identify-beauty-in-problems-and-studies noformalizēt šo skaistumu], tādejādi ļaujot datoram spēlēt skaisti?  
+
Šahā gadās redzēt ''skaistas'' partijas. Vai var [http://en.chessbase.com/post/a-computer-program-to-identify-beauty-in-problems-and-studies noformalizēt šo skaistumu], tādejādi ļaujot datoram spēlēt skaisti?  
  
 
Daudz par ar šahu saistītām datorzinātnes problēmām var atrast [https://rjlipton.wordpress.com/tag/chess/ GÖDEL’S LOST LETTER blogā]. Galvenokārt gan tur tiek risināta krāpšanās atklāšanas uzdevums, kad spēlētājs lieto datoru.
 
Daudz par ar šahu saistītām datorzinātnes problēmām var atrast [https://rjlipton.wordpress.com/tag/chess/ GÖDEL’S LOST LETTER blogā]. Galvenokārt gan tur tiek risināta krāpšanās atklāšanas uzdevums, kad spēlētājs lieto datoru.

Versija, kas saglabāta 2016. gada 7. februāris, plkst. 07.07

Šahs ir determinēta (nejaušība nespēlē nekādu lomu), divu spēlētāju pilnas informācijas spēle, par kuru vēl joprojām nav izdevies noskaidrot, kas tad īsti uzvar - baltie vai melnie. Iemesls, kāpēc tas tā ir, meklējams lielajā iespējamo pozīciju skaitā - šobrīd labākais novērtējums no augšas ir ~7,7*10^45 (pareiz tas nav publicets recenzējamos izdevumos)

Ar šaha noteikumiem var iepazīties šeit.

Labākās datorprogrammas spēlē labāk par jebkuru cilvēku.

Interesanta pieeja ir apmācīt datoru spēlēt šahu, liekot datoram spēlēt pašam ar sevi, t.i., ieliekot programmā pēc iespējas vienkāršākas heiristikas.

Šahā gadās redzēt skaistas partijas. Vai var noformalizēt šo skaistumu, tādejādi ļaujot datoram spēlēt skaisti?

Daudz par ar šahu saistītām datorzinātnes problēmām var atrast GÖDEL’S LOST LETTER blogā. Galvenokārt gan tur tiek risināta krāpšanās atklāšanas uzdevums, kad spēlētājs lieto datoru.