Atšķirības starp "DnD Pasauļu Ģenerēšana" versijām

No ''Agra piezīmju blociš''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
(Pievienoju pāris saitus, pārbaudu vai saglabāsies izmaiņas)
 
(5 starpversijas, ko mainījis viens dalībnieks, nav parādītas)
1. rindiņa: 1. rindiņa:
 
DnD jeb [http://dnd.wizards.com/ Dungeons & Dragons] ir ('tabletop') [https://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_game RPG] galda  spēle, kas ir spēlējama, principā, ar papīra lapas un zīmuļa palīdzību. Liela sagatavošanās spēlei notiek vēl ilgi pirms tās sākuma, kad spēles vadītājs ('Dungeon Master DM') sagatavo spēles karti un izdomā spēles scenāriju, bet tās dalībnieki izveido savu personāžu. Šīs darbības notiek atbilstoši [http://dnd.wizards.com/articles/features/basicrules DnD spēles noteikumiem]. Pati spēle notiek sarunājoties, t.i., skaļi paziņojot sava personāža darbības, uz ko DM atbild ar pasaules reakciju - dažādu spēles elementu mijiedarbību ar personāžu atbilstoši iepriekš sagatavotajam scenārijam. Nejaušības elementu spēles gaitā ievieš metamie kauliņi ar dažādu skaldņu skaitu.
 
DnD jeb [http://dnd.wizards.com/ Dungeons & Dragons] ir ('tabletop') [https://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_game RPG] galda  spēle, kas ir spēlējama, principā, ar papīra lapas un zīmuļa palīdzību. Liela sagatavošanās spēlei notiek vēl ilgi pirms tās sākuma, kad spēles vadītājs ('Dungeon Master DM') sagatavo spēles karti un izdomā spēles scenāriju, bet tās dalībnieki izveido savu personāžu. Šīs darbības notiek atbilstoši [http://dnd.wizards.com/articles/features/basicrules DnD spēles noteikumiem]. Pati spēle notiek sarunājoties, t.i., skaļi paziņojot sava personāža darbības, uz ko DM atbild ar pasaules reakciju - dažādu spēles elementu mijiedarbību ar personāžu atbilstoši iepriekš sagatavotajam scenārijam. Nejaušības elementu spēles gaitā ievieš metamie kauliņi ar dažādu skaldņu skaitu.
 +
 +
Pastāv dažādu veidu DnD tipu spēles kā arī šo spēļu versijas. Pašlaik populārākās no tām ir DnD e5 (edition 5), Patfinder. Pārsvarā šī tipa spēles notiek vidusslaiku līdzīgam periodam. Taču ir arī citas spēles, kuras izmanto līdzīgus noteikumus un mehānismus, līdz ar to šādas spēles var notikt arī mūsdienās, nākotnē (piemēram uz kosmosa kuģiem).
  
 
Tātad, lai varētu spēlēt, ir jāiegulda liels sagatavošanās darbs. Mēs pētīsim iespējas šo sagatavošanās darbu automatizēt.  
 
Tātad, lai varētu spēlēt, ir jāiegulda liels sagatavošanās darbs. Mēs pētīsim iespējas šo sagatavošanās darbu automatizēt.  
6. rindiņa: 8. rindiņa:
 
* [https://donjon.bin.sh/ donjon]
 
* [https://donjon.bin.sh/ donjon]
 
* [https://www.reddit.com/r/DnD/comments/vftej/resource_guide_world_and_map_generation/ Redit resurss]
 
* [https://www.reddit.com/r/DnD/comments/vftej/resource_guide_world_and_map_generation/ Redit resurss]
* ...
+
* [http://www.gozzys.com/dungeon-maps Kartes ģenerātors, ir pieejami pāris parametri pēc kuriem ģenerēt karti]
 +
* [http://www.dizzydragon.net/adventuregenerator/gen Kartes ģenerātors, tiek izmantoti seed, tādēļ var izveidot to pašu karti atkārtoti.]
 +
    Viena no kartēm, kurā ir sava veida scenārijs automātiski uzģenerēts (piemēram, kas atrodas izstabās).
 +
* [http://www.wizards.com/dnd/mapper/launcher.htm Kartes ģenerātors, beta stadija, dažādi parametri]
 +
* [http://rpg20.com/ Pieejami dažādi saiti, gan uz karšu ģenerēšanu, gan uz "briesmoņu" datu bāzi]
  
 
Otrkārt, jānoskaidro, kas ir izdarīts pasauļu ģenerēšanas jomā spēlēm vispār:
 
Otrkārt, jānoskaidro, kas ir izdarīts pasauļu ģenerēšanas jomā spēlēm vispār:
16. rindiņa: 22. rindiņa:
 
* [http://graphics.tudelft.nl/~rafa/myPapers/bidarra.RvdL.IDP13.pdf Designing Procedurally Generated Levels]
 
* [http://graphics.tudelft.nl/~rafa/myPapers/bidarra.RvdL.IDP13.pdf Designing Procedurally Generated Levels]
 
* [http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jsessionid=3B95732D89862A2D2FA19CC7DFCC0E7E?doi=10.1.1.119.1445&rep=rep1&type=pdf By David Adams: Automatic Generation of Dungeons for Computer Games]
 
* [http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jsessionid=3B95732D89862A2D2FA19CC7DFCC0E7E?doi=10.1.1.119.1445&rep=rep1&type=pdf By David Adams: Automatic Generation of Dungeons for Computer Games]
* ...
+
* [http://www.beckylavender.co.uk/uploads/1/5/1/4/15147006/zelda-dissertation.pdf University of Derby, By Becky Lavender: The Zelda Dungeon Generator: Adopting Generative Grammars to Create Levels for Action-Adventure Games]
 +
    Ļoti labi aprakstīti dažādi karšu ģenerēšans veidi.
 +
* [https://www.youtube.com/watch?v=ySTpjT6JYFU Generating Procedural Dungeons in Galak Z, tiek pārunāti dažādi algoritmi to plusi un mīnusi]
 +
* [https://www.youtube.com/watch?v=GcM9Ynfzll0 Spēlēs, konkrēti Path Of Exile - Diablo tipa spēlē, karšu ģenerēšana]
 +
* [https://www.youtube.com/watch?v=tUFvhDOPA_w Diablo 3, līmeņu veidošana]
 +
* Dwarf Fortress, pa šo biju pavisam aizmirsis, bet šeit tiek ģenerēta visa pasaule kopā ar tās vēsturi
 +
 
 +
 
 +
 
 +
Jautājumi, iespējamās grūtības:
 +
* Vai veicam 1 ģenerēšanu visai pasaulei un dungeoniem vai tomēr veicam atsevišķu generēšanu šīm lietām ?
 +
  Pašlaik visticamāk apsveru ideju veidot ģenerātoru tikai dungeons, pilīm, alām (atsevišķi kā neatkarīgam vienībām).
 +
* Vai ģenerējot karti arī automātiski pievienojam arī briesmoņus un lamatas ?
 +
  Nevajadzētu būt problēmai, būtu tikai jāizdomā kaut kādi likumi, pēc kuriem tiktu izlikti pretinieki (piemēram ūdens dzīvnieki, neatrastos pilī).
 +
* Kvadrātu vai seštūru karti ? Vai abus (pēc izvēles) ?
 +
  Visticamāk ka kvadrāta, jo visbiežāk pa šo ir sanācis lasīt. Vajadzētu arī būt vieglāk ar karsu ģenerēšanu, sadalīšanu. Atšķirība pārsvarā ir veidā, kā tiek veikta spēle (virtuāli vai uz vietas). Seštūru kartei mēdz būt problēma ar "smuku" karšu izveidi, mazliet atšķiras noteikumi, kuri attiecas uz "pretinieku" aplenkšanu.
 +
* "Formu" sakritība starp ēkas stāviem (piemēram, 1. stāvs 10x10 laukums, bet otrajā 100x100, iespeājams ir šajās pasaulēs, bet nav īpaši ticami)
 +
* Saistība ar pilsētu ģenerešanā, vajadzēs izdomāt noteikumus (piemēram, pils neatradīsies blakus bāram...). Dažādu veidu pilsētām un stiliem savi "noteikumi"
 +
  Nezinu vai spēšu to visu izdarīt uz šī darba termiņu (protams, varu mēģināt)
 +
* Vai attēlojam tādus objektus kā galdus, letes, gultas... ?
 +
  Līdzīgi kā ar pilsētu stiliem, šeit būtu vajadzīgi specifiski likumi
 +
* Dažādu dabas objektu attēlošana kartēs (meži, vulkāni, tundra, tuksneši, džungļi, kalni, ... -visticamāk katram savi noteikumi)
 +
* Vai pēc šī darba pabeigšanas, var izmantot šo tēmu, lai veiktu tālāk Bakalaura darbu ?
 +
 
 +
 
 +
Mērķi:
 +
* Izveidot programmu, kas ļautu uzģenerēt doto karti
 +
* Karti var modificēt (gan manuāli, gan arī izvēloties darbības apgabalu kartē un izveidojot savu stāstu, šis kartes apgabals tiktu "pārakstīts")
 +
* Jāvar dalīties ar savu stāstu (jāvar uzģenerēt doto karti tādu pašu ja ir nepieciešams)
 +
* Izmantojot 1 stāstu var uzgenerēt dažādas kartes, kuras seko šī stāsta scenārijam
  
Treškārt, jāizvirza jautājumi, kas būtu jāatbild un mērķi, kas jāizdara:
 
* ...
 
* ...
 
* ...
 
  
 
Ceturtkārt, jāatzīmē jebkāda interesanta lieta, ko sastapsim:
 
Ceturtkārt, jāatzīmē jebkāda interesanta lieta, ko sastapsim:
* [http://www.gamasutra.com/blogs/AAdonaac/20150903/252889/Procedural_Dungeon_Generation_Algorithm.php Apskatīts interesants kartes ģenerēšanas veids]
+
* TinyKeep spēles kartes ģenerātors
 +
** [https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/1dlwc4/procedural_dungeon_generation_algorithm_explained/ Autors izskaidro algoritmu]
 +
** [http://www.gamasutra.com/blogs/AAdonaac/20150903/252889/Procedural_Dungeon_Generation_Algorithm.php Apskatīts interesants kartes ģenerēšanas veids]
 +
* [http://www.velvet-edge.com/RisusMonkeyMap.html Īpatnējs kartes ģenerātors, var mainīt tikai izmēru]
 +
    Nav īpaši noderīgs priekš šī darba, bet vienkārsi interesanta lieta.
 +
* [https://forum.unity3d.com/threads/dungen-procedural-dungeon-generation.232839/ DunGen karšu ģenerātors prieks Unity engine]
 +
* [https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/1bne5o/graph_grammar_and_voronoi_based_level_generation/  Graph Grammar and Voronoi based Level Generation for a Roguelike - Work in Progress.]
 +
    Rakstam ir pievienots links uz video, kur tiek demonstrēts darbības princips (vismaz daļa).
 +
* [https://www.codeproject.com/script/articles/articleversion.aspx?aid=482205&av=693262 Stāsta izveide, savienošana ar kartēm, pretiniekiem]
 +
  Pāris vietās pavaicāju cilvēkiem vai nezin rīku ar kuru var ģenerēt karti tiekši priekš dnd tipa spēlēm (pēc principa stāsts-> karte). No viņu atbildēm sapratu, ka šis ir bijis tuvākais ar ko viņiem ir sanācis saskarties. Rīks, kurš tika izveidots e4 versijai (vairs netiek atbalstīts). Var izveidot stāstu punktus, kā arī sasaistīt ar kartēm (bet kartei jādabūj pašam, nekas netiek ģenerēts). Var ievadīt informāciju pa pretiniekiem, spēlētājiem... Oficiālā lapa vairs nestrādā, bet ir intervija, kā arī youtube tutorial šeit: https://theiddm.wordpress.com/2011/10/12/ego-check-andy-aiken-creator-of-masterplan/

Pašreizējā versija, 2017. gada 1. maijs, plkst. 12.27

DnD jeb Dungeons & Dragons ir ('tabletop') RPG galda spēle, kas ir spēlējama, principā, ar papīra lapas un zīmuļa palīdzību. Liela sagatavošanās spēlei notiek vēl ilgi pirms tās sākuma, kad spēles vadītājs ('Dungeon Master DM') sagatavo spēles karti un izdomā spēles scenāriju, bet tās dalībnieki izveido savu personāžu. Šīs darbības notiek atbilstoši DnD spēles noteikumiem. Pati spēle notiek sarunājoties, t.i., skaļi paziņojot sava personāža darbības, uz ko DM atbild ar pasaules reakciju - dažādu spēles elementu mijiedarbību ar personāžu atbilstoši iepriekš sagatavotajam scenārijam. Nejaušības elementu spēles gaitā ievieš metamie kauliņi ar dažādu skaldņu skaitu.

Pastāv dažādu veidu DnD tipu spēles kā arī šo spēļu versijas. Pašlaik populārākās no tām ir DnD e5 (edition 5), Patfinder. Pārsvarā šī tipa spēles notiek vidusslaiku līdzīgam periodam. Taču ir arī citas spēles, kuras izmanto līdzīgus noteikumus un mehānismus, līdz ar to šādas spēles var notikt arī mūsdienās, nākotnē (piemēram uz kosmosa kuģiem).

Tātad, lai varētu spēlēt, ir jāiegulda liels sagatavošanās darbs. Mēs pētīsim iespējas šo sagatavošanās darbu automatizēt.

Pirmkārt, jānoskaidro, kas ir jau izdarīts tieši DnD jomā:

    Viena no kartēm, kurā ir sava veida scenārijs automātiski uzģenerēts (piemēram, kas atrodas izstabās).

Otrkārt, jānoskaidro, kas ir izdarīts pasauļu ģenerēšanas jomā spēlēm vispār:

    Ļoti labi aprakstīti dažādi karšu ģenerēšans veidi.


Jautājumi, iespējamās grūtības:

  • Vai veicam 1 ģenerēšanu visai pasaulei un dungeoniem vai tomēr veicam atsevišķu generēšanu šīm lietām ?
 Pašlaik visticamāk apsveru ideju veidot ģenerātoru tikai dungeons, pilīm, alām (atsevišķi kā neatkarīgam vienībām).
  • Vai ģenerējot karti arī automātiski pievienojam arī briesmoņus un lamatas ?
 Nevajadzētu būt problēmai, būtu tikai jāizdomā kaut kādi likumi, pēc kuriem tiktu izlikti pretinieki (piemēram ūdens dzīvnieki, neatrastos pilī).
  • Kvadrātu vai seštūru karti ? Vai abus (pēc izvēles) ?
 Visticamāk ka kvadrāta, jo visbiežāk pa šo ir sanācis lasīt. Vajadzētu arī būt vieglāk ar karsu ģenerēšanu, sadalīšanu. Atšķirība pārsvarā ir veidā, kā tiek veikta spēle (virtuāli vai uz vietas). Seštūru kartei mēdz būt problēma ar "smuku" karšu izveidi, mazliet atšķiras noteikumi, kuri attiecas uz "pretinieku" aplenkšanu.
  • "Formu" sakritība starp ēkas stāviem (piemēram, 1. stāvs 10x10 laukums, bet otrajā 100x100, iespeājams ir šajās pasaulēs, bet nav īpaši ticami)
  • Saistība ar pilsētu ģenerešanā, vajadzēs izdomāt noteikumus (piemēram, pils neatradīsies blakus bāram...). Dažādu veidu pilsētām un stiliem savi "noteikumi"
 Nezinu vai spēšu to visu izdarīt uz šī darba termiņu (protams, varu mēģināt)
  • Vai attēlojam tādus objektus kā galdus, letes, gultas... ?
 Līdzīgi kā ar pilsētu stiliem, šeit būtu vajadzīgi specifiski likumi
  • Dažādu dabas objektu attēlošana kartēs (meži, vulkāni, tundra, tuksneši, džungļi, kalni, ... -visticamāk katram savi noteikumi)
  • Vai pēc šī darba pabeigšanas, var izmantot šo tēmu, lai veiktu tālāk Bakalaura darbu ?


Mērķi:

  • Izveidot programmu, kas ļautu uzģenerēt doto karti
  • Karti var modificēt (gan manuāli, gan arī izvēloties darbības apgabalu kartē un izveidojot savu stāstu, šis kartes apgabals tiktu "pārakstīts")
  • Jāvar dalīties ar savu stāstu (jāvar uzģenerēt doto karti tādu pašu ja ir nepieciešams)
  • Izmantojot 1 stāstu var uzgenerēt dažādas kartes, kuras seko šī stāsta scenārijam


Ceturtkārt, jāatzīmē jebkāda interesanta lieta, ko sastapsim:

    Nav īpaši noderīgs priekš šī darba, bet vienkārsi interesanta lieta.
    Rakstam ir pievienots links uz video, kur tiek demonstrēts darbības princips (vismaz daļa).
 Pāris vietās pavaicāju cilvēkiem vai nezin rīku ar kuru var ģenerēt karti tiekši priekš dnd tipa spēlēm (pēc principa stāsts-> karte). No viņu atbildēm sapratu, ka šis ir bijis tuvākais ar ko viņiem ir sanācis saskarties. Rīks, kurš tika izveidots e4 versijai (vairs netiek atbalstīts). Var izveidot stāstu punktus, kā arī sasaistīt ar kartēm (bet kartei jādabūj pašam, nekas netiek ģenerēts). Var ievadīt informāciju pa pretiniekiem, spēlētājiem... Oficiālā lapa vairs nestrādā, bet ir intervija, kā arī youtube tutorial šeit: https://theiddm.wordpress.com/2011/10/12/ego-check-andy-aiken-creator-of-masterplan/