Atšķirības starp "Spēles" versijām
(MDE) |
m |
||
(15 starpversijas, ko mainījis viens dalībnieks, nav parādītas) | |||
6. rindiņa: | 6. rindiņa: | ||
* ... | * ... | ||
− | Pamatā pievērsīsimies dažādu spēļu elementu automātiskai veidošanai - [http://pcgbook.com/ grāmata par šo tēmu]. | + | Pamatā pievērsīsimies dažādu spēļu elementu automātiskai veidošanai - [http://pcgbook.com/ grāmata par šo tēmu]. [http://www.procjam.com/ PROCJAM] - Uztaisi kaut ko, kas uztaisa kaut ko! Resurss par PCG. |
− | MDE (Model Driven Engineering) pielietojums spēļu izstrādē. | + | Spēles, kuru pamatā IR procedurālā ģenerēšana: [https://en.wikipedia.org/wiki/Elite:_Dangerous Elite: Dangerous] un [https://en.wikipedia.org/wiki/No_Man%27s_Sky No Man's Sky]. |
+ | |||
+ | Izrādās gandrīz daudz dažādas formas iespējams aprakstīt ar [https://en.wikipedia.org/wiki/Superformula Superformulu]! | ||
+ | |||
+ | MDE (Model Driven Engineering) pielietojums spēļu izstrādē. Piemēram, [http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.553.7547&rep=rep1&type=pdf tā], [http://dsmforum.org/events/DSM06/Papers/1-Furtado.pdf tā] vai [http://researchonline.ljmu.ac.uk/205/1/JILR%20Journal%202011%20(S%20Tang%20%20M%20%20Hanneghan)%20-%20final.pdf tā (apskats tapis 2011. gadā)]. Tiek [http://www.jorisdormans.nl/pdf/dormans_modeltransformation.pdf lietotas arī modeļu transformācijas]. [http://www.jorisdormans.nl/pdf/ModelDrivenGameDesign.pdf Pārdomas par MDE piemērotību spēļu izstrādei]. | ||
+ | |||
+ | [https://twitter.com/dormansjoris Joris Dormans] raksta par spēļu izstrādi. Ir vērts palasīt viņa [https://www.illc.uva.nl/Research/Publications/Dissertations/DS-2012-12.text.pdf PhD Thesis]. | ||
+ | |||
+ | Daudz spēļu laukumu (pasauļu) ģenerēšanā ir darījis [https://graphics.tudelft.nl/Publications-new/index.php?idAuthor=2087 Ruben Smelik]. Interesanta ir ideja [https://graphics.tudelft.nl/Publications-new/2009/STDB09a/STDB09a.pdf ģenerēt reljefu] (ainavu), kas ir līdzīga kādai esošai. Piemēram, būtu interesanti uzģenerēt tipisku Vidzemes vai Latgales ainavu. | ||
+ | |||
+ | Gribētos, ka kāds iemācītos ģenerēt [https://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_Might_and_Magic_III Heroes of Might&Magic III] kartes! Kaut ko šajā virzienā [[HeroesIII Karšu Ģenerācija|esam iesākuši]]. | ||
+ | |||
+ | Galda spēļu [http://eprints.qut.edu.au/31909/1/c31909.pdf automātiska izstrāde]. Šeit tiek izmantoti GGP (General Game Playing) elementi. Cameron Browne [http://eprints.qut.edu.au/17025/1/Cameron_Browne_Thesis.pdf PhD Thesis] ir laba lasāmviela par šo tēmu. Te ir arī par spēļu ''skaistumu''. | ||
+ | |||
+ | Par spēļu ģenerāciju savā [https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/9164#files-area PhD Thesis] rakstīja arī Jon Orwant. | ||
+ | |||
+ | [http://livegamedesign.github.io/publications/ Live Game Design] - holandiešu spēļu izstrādes projekta rezultāti (Riemer van Rozen). | ||
+ | |||
+ | GGP (General Game Playing) - programmai iedod spēles noteikumus un tā spēlē! Šobrīd labi veicās determinētās pilnas informācijas spēlēs (kā šahs). Stanford-ā notiek [http://logic.stanford.edu/ggp/readings/retrospective.html sacensības]. Tomēr pagaidām netiek galā ar kāršu spēlēm (''nepilnas informācijas'', ''varbūtiska spēle''). | ||
+ | |||
+ | IGGP (Inductive General Game Playing) - spēlētājs novēro spēļu partijas un mēģina saprast spēles noteikumus! |
Pašreizējā versija, 2020. gada 1. oktobris, plkst. 07.04
Runa iet gan par datorspēlēm, gan galda spēlēm! Ko var izdarīt ar datoru šajā lauciņā?
- spēlēt spēles (veidot botus)
- veidot jaunas spēles
- veidot dažādus spēles elementus
- analizēt spēles (piemēram, meklēt labākās stratēģijas)
- ...
Pamatā pievērsīsimies dažādu spēļu elementu automātiskai veidošanai - grāmata par šo tēmu. PROCJAM - Uztaisi kaut ko, kas uztaisa kaut ko! Resurss par PCG.
Spēles, kuru pamatā IR procedurālā ģenerēšana: Elite: Dangerous un No Man's Sky.
Izrādās gandrīz daudz dažādas formas iespējams aprakstīt ar Superformulu!
MDE (Model Driven Engineering) pielietojums spēļu izstrādē. Piemēram, tā, tā vai tā (apskats tapis 2011. gadā). Tiek lietotas arī modeļu transformācijas. Pārdomas par MDE piemērotību spēļu izstrādei.
Joris Dormans raksta par spēļu izstrādi. Ir vērts palasīt viņa PhD Thesis.
Daudz spēļu laukumu (pasauļu) ģenerēšanā ir darījis Ruben Smelik. Interesanta ir ideja ģenerēt reljefu (ainavu), kas ir līdzīga kādai esošai. Piemēram, būtu interesanti uzģenerēt tipisku Vidzemes vai Latgales ainavu.
Gribētos, ka kāds iemācītos ģenerēt Heroes of Might&Magic III kartes! Kaut ko šajā virzienā esam iesākuši.
Galda spēļu automātiska izstrāde. Šeit tiek izmantoti GGP (General Game Playing) elementi. Cameron Browne PhD Thesis ir laba lasāmviela par šo tēmu. Te ir arī par spēļu skaistumu.
Par spēļu ģenerāciju savā PhD Thesis rakstīja arī Jon Orwant.
Live Game Design - holandiešu spēļu izstrādes projekta rezultāti (Riemer van Rozen).
GGP (General Game Playing) - programmai iedod spēles noteikumus un tā spēlē! Šobrīd labi veicās determinētās pilnas informācijas spēlēs (kā šahs). Stanford-ā notiek sacensības. Tomēr pagaidām netiek galā ar kāršu spēlēm (nepilnas informācijas, varbūtiska spēle).
IGGP (Inductive General Game Playing) - spēlētājs novēro spēļu partijas un mēģina saprast spēles noteikumus!